Ukázka - jak to probíhá
Týden před hrou
- Najdete na webu přesnou polohu místa startu hry.
Na startu
- Před startem hry bude chvíle času na vaše dotazy ohledně pravidel hry. Předpokládá se ale, že si pravidla sami přečtete dopředu.
- Dostanete sadu zapečetěných obálek se šiframi, které si ponesete celou hru s sebou. Nepoužité obálky v cíli musíte vrátit (neporušené).
- V okamžiku startu hry budou zveřejněny symboly prvních tří obálek, které otevřete a můžete začít luštit.
Během hry
- Řešením každé šifry je poloha stanoviště. Na tomto stanovišti získáte kód (body),
symboly dvou obálek z vyšší úrovně a zadání úkolu (při splnění úkolu dostanete další body).
- Všechna stanoviště hry se nacházejí na území pokrytém mapou, kterou dostanete.
- Záleží čistě na vás, jestli napřed vyluštíte všechny šifry z otevřených obálek
nebo po vyluštění první se hned přesunete na stanoviště. Vyluštěním více šifer můžete snáze
optimalizovat trasu, přesunem na stanoviště zase dříve získáte body a symboly k otevření dalších obálek.
- Rozvrhněte si čas. Čeká vás devět šifer a devět úkolů plus závěrečná šifra.
- Když nemůžete šifru vyluštit, nebojte se vzít nápovědu nebo i řešení.
- Vezmete-li řešení, už samotné zadání kódu stanoviště po přesunu na místo z tajenky vykompenzuje bodovou ztrátu za žádost o řešení. Navíc máte možnost získat další body za úkol.
Dělení týmu
- Tým se může libovolně dělit.
- Výhodou dělení je, že můžete paralelně plnit více různých úkolů najednou a také šetřit čas při přesunech.
- Rizikem dělení je, že pro splnění některých úkolů je potřeba více členů týmu nebo splnění ve více lidech může být mnohem snazší.
- Dalším rizikem dělení je, že pro splnění úkolů můžete potřebovat některé propriety, které má zrovna u sebe jiný člen týmu.
- Charakter úkolu a požadavky pro jeho splnění zpravidla nebudou známy dopředu.
C-kódy
- Ve hře se můžete setkat s více či méně skrytými C-kódy. Za nalezené C-kódy získáte další body.
- C-kódy lze zadávat do systému pouze během hry a to stejným způsobem jako kódy stanovišť.
- C-kódy jsou voleny nebo umístěny tak, aby při jejich nalezení bylo jasné, že se jedná o C-kód.
- Bude-li například nástěnka vedle stanoviště obsahovat slova začínající písmeny CKODJESLUNCE, zadejte do systému kód SLUNCE
- Na druhou stranu půjdete-li kolem domu s divným růžovým okapem, ani nezkoušejte zadávat OKAP, určitě to nebude správně.
V cíli
- V cíli odevzdáte hrací kartu a nepoužité obálky. Tím hra končí a již nemůžete zadávat kódy stanovišť.
- Čas je rozhodující jen jako druhotné kriterium při rovnosti bodů.
- Dostanete na tým lísteček podle toho, jaká jídla jste si předem objednali.
- Poté bude následovat vysvětlení šifer a vyhlášení výsledků.
V případě rozporu Pravidel hry a této ukázky mají prioritu Pravidla hry.
Copyright © Technická přestávka, o.s.