Pravidla hry
Základní pravidla
- Pravidla se můžou měnit až do startu hry. Na startu obdrží každý tým tištěnou konečnou verzi pravidel.
- Hra se koná 20.9.2014 na území Prahy. Místo a čas startu spolu s dalšími pokyny budou účastníkům nejpozději týden před hrou sděleny mailem a též zpřístupněny na webu na stránce týmu.
- Týmy jsou 2-4 členné. Minimální věk je 18 let. Účast ve hře je na vlastní nebezpečí.
- Tým se smí libovolně dělit.
- K přesunům během hry je povoleno použít pouze vlastního těla nebo Pražské integrované dopravy (tj. auto, taxi, kolo, brusle, koloběžka a pod. povoleny nejsou).
- Pokud je na stanovišti obsluha, tak není oprávněna odpovídat na žádné dotazy krom organizace vlastního stanoviště. (Obvykle stejně víc neví.)
- Je zakázáno sledovat další tým nebo se jím nechat dovést k další šifře.
- Při luštění se můžete zeptat kolemjdoucích nebo přítele na telefonu na faktické informace (kolik je 3+3, kdo je autorem české hymny apod.), nesmí však pomáhat luštit šifru, nesmí koordinovat postup týmu ani cokoliv ve městě dojít vyzvednout. Při řešení úkolů na stanovištích je komunikace s veřejností povolena.
- Použití techniky je povoleno, ale není potřeba k vyřešení šifer.
- Je zakázáno jakkoliv pozměňovat stanoviště pokud vás k tomu zadání úkolu přímo nevybízí.
- Všechna stanoviště budou označená logem TP nebo Tápání.
- Všechna stanoviště hry se nacházejí na území pokrytém mapou, kterou dostanete.
- V případě, že bude na stanovišti předmět nebo papír, který si tým má vzít s sebou, každý tým si vezme právě jednu kopii, pokud není explicitně uvedeno jinak.
- V šifrách je použita anglická abeceda bez písmena CH. Výjimkou je polský kříž, kde abeceda obsahuje CH.
- Text psaný kurzívou nikdy neobsahuje šifru.
Cíl hry
- Úkolem týmu je dojít do cíle ve stanoveném časovém limitu a získat přitom co nejvíce bodů. Pomocným kritériem při rovnosti bodů je čas příchodu do cíle.
- Hra končí ve 20:00, za příchod od 20:00 do 20:30 je bodová penalizace. Tým, který dorazí po 20:30, bude diskvalifikován.
- Hra končí v hospodě, kde po skončení hry proběhne vyhlášení výsledků.
Průběh hry
- Hra je nelineární, rozdělena do tří úrovní. Na každé úrovni jsou tři šifry.
- Tým si s sebou nese sadu obálek obsahujících zadání šifer a případně jiné pokyny pro hru.
- Řešením každé šifry je poloha stanoviště, na kterém se nachází kód stanoviště, popis úkolu (především nešifrového charakteru) a pokyn na otevření dvou obálek z vyšší úrovně.
- Nepoužité obálky tým v cíli musí vrátit. Otevření nesprávné obálky znamená diskvalifikaci. Obálku otevírejte proto pouze tehdy, pokud jste si stoprocentně jisti.
- Pro snadnější pochopení a pro konkrétní rady si můžete prohlédnout ukázku průchodu hrou
Bodování
- Body získáte za
- odeslání kódu stanoviště: +10 bodů
- splnění úkolu na stanovišti: +0 až +10 bodů (podle výsledku)
- vyřešení závěrečné šifry: +30 bodů
- za každý nalezený C-kód: +5 bodů
- Body můžete ztratit za
- vyžádání nápovědy k šifře: -6 bodů
- vyžádání řešení šifry: -4 body (nelze vzít samostatně bez nápovědy)
- otevření špatné obálky: diskvalifikace týmu
- pozdní příchod do cíle: -1 bod/minutu, po 30 minutách diskvalifikace
Doporučená výbava
- Mobilní telefon (nainstalovaná čtečka QR kódů vám urychlí zadávání)
- Mapa Prahy (základní mapu sice dostanete, ale rejstřík ulic a čísla orientační v ním nejsou a budete je potřebovat)
- Foťák (stačí v telefonu)
- Psací potřeby, pravítko, nůžky, izolepa, lepidlo
- Ručník a plavky pro jednoho člena týmu
- Oblečení a obuv vhodné na celodenní pohyb po městě a v parcích
Infosystém
- Tým je povinen zadávat kódy do systému neprodleně po jejich získání
- Všechny kódy jsou smysluplná česká slova bez diakritiky, případně čísla
- Systém na zadávání kódů stanovišť, žádostí o nápovědy a počítání bodů je dvojí
- Automatický přes mobilní webové stránky
- umožňuje zadat kód stanoviště, zažádat o nápovědu a o řešení
- kódy stanovišť lze snadno zadávat i focením QR kódů
- podstatně rychlejší odezva než při použití SMS
- navíc průběžné pořadí všech týmů
- Pomocí SMS
- umožňuje poslat kód stanoviště (ale neodesílá žádnou zprávu zpět)
- umožňuje zažádat o nápovědu a řešení
- spočívá v tom, že organizátoři přepíší SMS do webového systému. Je určen pro takové týmy, které nemají telefon schopný zobrazit webovou stránku. (Většina jednodenních tarifů připojení k internetu je levnějších než odeslání předpokládaných cca 25 SMS)
- Mimoto kódy zároveň tým vyplňuje do karty tak, aby ani pád internetu a všech mobilních sítí neohrozil průběh hry :-)
verze z 11.9.2014
Copyright © Technická přestávka, o.s.