Pravidla hry
Základní pravidla
- Pravidla se můžou měnit až do startu hry. Na startu obdrží každý tým tištěnou konečnou verzi pravidel. V případě, že se pravidla po zveřejnění na webu ještě změní, týmy budou na tuto skutečnost upozorněny.
- Hra se koná v noci 26.-27.6.2015 na území Prahy.
- Týmy jsou 2-5 členné. Minimální věk pro účast je 18 let. Účast ve hře je na vlastní nebezpečí.
- Zákony České republiky jsou nadřazeny těmto pravidlům.
- Členové týmu se nesmí rozdělit.
- K přesunům během hry je povoleno použít pouze vlastního těla nebo Pražské integrované dopravy (tj. zakázáno je auto, taxi, kolo, brusle, koloběžka a pod.).
- Všechna bezobslužná stanoviště budou označená logem TP.
- Je zakázáno jakkoliv pozměňovat stanoviště pokud vás k tomu zadání úkolu přímo nevybízí.
- Ze stanovišť nic neberte, pokud není výslovně uvedeno jinak.
- Kreativní obcházení pravidel bude penalizováno bodovou ztrátou kreativně vymyšlenou orgy.
- Všechny stanovište najdete na mapy.cz, na jiných mapách se některé lokace jmenují jinak.
- Užívání internetu je povoleno.
Během hry
- Hra je nepřímočará, tým může jít na libovolné stanoviště, jehož polohu podle pravidel získal.
- Místo a čas startu spolu s dalšími pokyny budou každému týmu sděleny samostatně mailem a též zpřístupněny na webu na stránce týmu. Místa a časy startu jsou různé, nebude probíhat žádné vysvětlení pravidel. Předpokládá se, že tým v momentě startu hry pravidla zná.
- Tým se na startu setká s místní spojkou a bude informován o dění v Praze. Při této příležitosti také obdrží obálku s kartou týmu (KT) a ostatními informacemi potřebnými ke hře. Hra začíná v momentě, kdy tým kontaktuje spojku.
- Do karty týmu (KT) si tým zaznamenává, která stanoviště už absolvoval. V případě, že je stanoviště obslužné, tým na vyžádání předá KT orgovi na stanovišti. Vyplněnou KT hráči odevzdají na konci hry.
- Při příchodu na obslužné stanoviště musíte vědět, za kým jdete (jméno/označení postavy, se kterou chcete jednat).
- V případě, že se celý tým nebo některý člen týmu rozhodne během hry odstoupit, informujte o tom telefonicky organizátory.
Cíl hry
- Úkolem týmu je dosáhnout cíle ve stanoveném časovém limitu a získat přitom co nejvíce bodů. Pomocným kritériem při rovnosti bodů je čas příchodu do cíle.
- Místo začátku lineární části hry a nejpozdější čas příchodu do cíle bude týmu sdělen spolu s časem a místem startu. Tým, který dorazí do cíle po tomto čase, bude diskvalifikován (nechte si proto rezervu).
- Vyhodnocení hry se uskuteční v sobotu 27.6. večer, místo ještě upřesníme.
Průběh hry
Start
Přichází apokalypsa!!! Na různých místech po celém světě dochází k zvláštním a nevysvětlitelným jevům. V některých zemích mají lidé strašlivé noční můry o bytostech z jiného světa, které je dohání k šílenství a sebevraždám. Jinde se zase objevují lidožraví démoni. Ti, co se zabývají okultismem a historií však tuší, že toto vše jsou jenom předzvěsti něčeho většího. Hrozí probuzení zla staršího než je svět jaký ho dnes známe.
V praxi to znamená, že se v Praze otevřela brána do Vnějších světů. A touto bránou sem příchází Prastaří. Dávné bytosti, které zde nechceme, protože jsou horší než cokoliv, co si dokážeme představit pod pojmem špatné…Právě proto je nutné bránu zavřít dřív, než bude pozdě.
Stejná situace zde už ale jednou nastala za časů Rudolfa II. Jeho alchymisté tehdy přišli na způsob, jak bránu zavřít. Návod je však již dávno ztracen a existují jen zlomky starých znalostí. Některé základní informace už sesbírala vaše spojka, která vás bude na startu hry kontaktovat a vysvětlí vám detaily.
Nelineární část hry
V první části hry budete muset sesbírat předměty, které budete potřebovat na vykonání rituálu na uzavření brány. Tato část hry je nelineární a sestává ze 4 větví. Na konci každé větve získáte předmět nebo část návodu potřebného na uzavření brány. Na řádné uzavření brány budete potřebovat úspěšně projít alespoň 3 ze 4 větví nelineární části hry.
Demonstrace příchodu apokalypsy
To, že se brána do Vnějších světů otevírá, pociťují nejhůř bezbranní civilisté. Konkrétně se dějí následující věci
- V Praze se objevil démon, který vraždí civilní obyvatelstvo.
- Lidem se zdají divné sny. Všem stejné a všem strašné. Někteří z nich zešílí, jiní spáchají sebevraždu.
- Objevují se trhliny v realitě. Ty jsou vždy doprovázeny silným zemětřesením, které ničí budovy a také (jak překvapivé) při nich umírají lidi.
- Zaktivizoval se kult, který otevření brány s nadšením očekává. Ten ve svých rituálech potřebuje lidské oběti.
V momentě, kdy bude brána do Vnějších světů uzavřena, všechny tyto problémy skončí. Je však možné je ukončit také dříve, a to splněním Doplňkových úkolů.
Doplňkové úkoly
Každá větev obsahuje doplňkový úkol, jehož zadání skupina získá na některém z prvních stanovišť větve (toto bude v obálce s nadpisem dolňkový úkol). Tento úkol je nezávislý na zbytku větve a hry a lze splnit v libovolném čase v průběhu hry. Splnění těchto úkolů není nutné na úspěšné zakončení hry. Splnění každého úkolu ale způsobí, že jeden z průvodních jevů apokalypsy bude zastaven a tým přestane ztrácet body za daný jev.
Řešením doplňkového úkolu bude vždy jedno slovo. Toto slovo pošlete ve formě sms orgům hned, jak úkol vyřešíte. My si zaznamenáme čas, kdy jste úkol vyřešili, a zohledníme to v bodové penalizaci.
Každá skupina považuje jeden z doplňkových úkolů za prioritní, je to pro ní důvod, proč přišla do Prahy. Tudíž získá za splnění svého úkolu 20 bodů. Který úkol je pro skupinu prioritní bude týmu sděleno v posledních informacích před hrou.
Lineární část
Když tým nasbírá alespoň tři ze čtyř předmětů na uzavření brány, může opustit nelineární část hry a vstoupit do závěřečné fáze, kterou je cesta k bráně a její uzavření. Způsob vstupu do lineární části bude týmům sdělen na začátku hry.
Týmový bonus
Každý tým bude mít malý bonus, který bude uplatnitelný na právě jednom stanovišti ve hře. Bonus bude týmu sdělen v posledních informacích před hrou.
Chování skupin
Každá skupina obdrží svůj popis a model chování (rámcově specifikován v popisu skupin na stránce hry). Orgové na stanovištích by měli podle chování týmu poznat, se kterou skupinou jednají. Za přesvědčivé zosobnění skupiny dostane tým body do celkového hodnocení hry.
Bodování
- Za úspěšné uzavření brány do Vnějších světů 10 b
- Za každý předmět použitý při uzavírání brány 25 b
- Splnění týmového cíle 20 b
- Zosobnění skupiny (na základě subjektivního hodnocení obsluhy stanovišť) 0 - 15 b
- Postihy za vedlejší účinky končícího světa (všechny problémy vznikají jednou za 30 minut) 0 - 56 záporných bodů
- Každá lidská oběť -1 b
- Každá trhlina v realitě -1 b
- Každá sebevražda -1 b
- Každá oběť démona -1 b
Výbava
Povinná výbava týmu
- Zařízení schopné snímat QR kódy a přehrávat záznamy s přístupem na internet (mobil, tablet…)
- Kompas nebo buzolu (GPS na mobilu nestačí)
- Psací potřeby, papír, pravítko, nůžky
- Plán Prahy s rejstříkem ulic (v elektronické verzi mapy.cz)
Další doporučená výbava týmu
- Čelovky
- Obuv a oblečení vhodné ke strávení noci v ulicích města (může být zima nebo mokro)
- Šifrovací pomůcka