Pravidla hry
Základní pravidla
- Pravidla se můžou měnit až do startu hry. Na startu obdrží každý tým tištěnou konečnou verzi pravidel. V případě, že se pravidla po zveřejnění na webu ještě změní, týmy budou na tuto skutečnost upozorněny.
- Hra se koná v noci 20.-21.9.2013 na území Prahy.
- Týmy jsou 2-5 členné. Minimální věk je 18 let. Účast ve hře je na vlastní nebezpečí.
- Tým se nesmí dělit.
- K přesunům během hry je povoleno použít pouze vlastního těla nebo povrchové Pražské integrované dopravy (tj. zakázáno je metro, auto, taxi, kolo, brusle, koloběžka a pod.). V případě metra je zakázáno vcházet do prostor, kam je potřeba mít lístek.
- Všechna bezobslužná stanoviště budou označená logem TP.
- Je zakázáno jakkoliv pozměňovat stanoviště pokud vás k tomu zadání úkolu přímo nevybízí.
- Ze stanovišť nic neberte, pokud není výslovně uvedeno jinak.
- Technologické možnosti v té době byly značně omezené, tudíž používání internetu a přítelů na telefonu není povolené a to ani zprostředkovaně přes třetí osoby.
Cíl hry
- Úkolem týmu je dojít do cíle ve stanoveném časovém limitu a získat přitom co nejvíce bodů. Pomocným kritériem při rovnosti bodů je čas příchodu do cíle.
- Místo cíle a nejpozdější čas příchodu do cíle bude týmu sdělen spolu s časem a místem startu. Tým, který dorazí do cíle po tomto čase, bude diskvalifikován (nechte si proto rezervu).
- Vyhodnocení hry se uskuteční v sobotu 21.9. večer, místo ještě upřesníme.
Během hry
- Hra je nepřímočará, tým může jít na libovolné stanoviště, jehož polohu podle pravidel získal.
- Místo a čas startu spolu s dalšími pokyny budou každému týmu sděleny samostatně mailem a též zpřístupněny na webu na stránce týmu. Místa a časy startu jsou různé, nebude probíhat žádné vysvětlení pravidel. Předpokládá se, že tým v momentu startu hry pravidla zná.
- Tým na startu obdrží obálku s nejnovějším vydáním fantastického časopisu Třesky Plesky, kartou týmu a ostatními informacemi potřebnými ke hře. Hra začíná v momentě, kdy tým obdrží tuto obálku.
- Do karty týmu (KT) si tým zaznamenává, která stanoviště už absolvoval. V případě, že je stanoviště obslužné, tým na vyžádání předá KT orgovi na stanovišti. Vyplněnou KT hráči odevzdají na konci hry.
- Při příchodu na obslužné stanoviště musíte vědět, za kým jdete (jméno/označení postavy, se kterou chcete jednat).
- Na některých stanovištích můžete vhodně položenými otázkami nebo svým chováním získat od orga informace navíc. Není však dovolen fyzický kontakt, proto orgy nedržte za rukáv, když budou chtít odejít, neberte jim předměty, které vám nebudou chtít dát a hlavně je nemlaťte, když nebudou chtít odpovídat na některé otázky.
- V případě, že máte během hry sehnat nějaký předmět, nesmíte k jeho získání použít peněz.
- Jste Rychlé šípy a vstupujete na nepřátelské území Stínadel. Snažíte se tedy utajit svou přítomnost a podle toho se během hry také chovejte. Buďte nenápadní a také zvažte, co se Vontů (orgů na stanovištích) ptáte a jak své dotazy formulujete. Když Vontové zjistí, že jste vetřelci a do Stínadel nepatříte, nebudou váhat a potrestají vás. V praxi to znamená, že získáte trestné body, které vám budou zapsány do karty týmu.
- V případě, že se celý tým nebo některý ze členů týmu rozhodnou během hry odstoupit, informujte o tom organizátory.
Povinná výbava týmu
- Každý člen týmu musí mít žlutý špendlík viditelně umístěný.
- Každý člen týmu musí mít poznávací znamení postavy - viz níže: popis Rychlých šípů.
- Lopatka (nebo něco podobně fungujícího)
- Plán Prahy s rejstříkem ulic
Další doporučená výbava týmu
- psací potřeby, papír, nůžky, pravítko, kružítko
- průsvitný papír nebo eurofolii
- čelovky
- obuv a oblečení vhodné ke strávení noci v ulicích města (může být zima nebo mokro)
- schéma denní a noční MHD
- šifrovací pomůcka
- fotoaparát s bleskem (potřebný jenom pro doplňkovou hru o nejutajenější Rychlé šípy)
- plastový kelímek
- krabička poslední záchrany
Bodování
- Body získáte za
- za zachránění Bubliny (50b)
- za získání kroniky a její donesení až do cíle (30b)
- při určitém postupu hrou jsou oba cíle splnitelné zároveň, tj. dosažitelné maximum je 80b
- Body můžete ztratit za
- chování, které prozradí, že nejste Vontové, nebo nerychlošípovské chování (vždy 5b)
- chybějící žlutý špendlík
- nápadné chování, například věty typu „jé, vy to tady ve Stínadlech máte hezké! To u nás na Druhé straně tolik depresivních uliček nemáme!“
- sprosté slova
- nedostatek přirozeného respektu vůči autoritě
- nehraní fair play, kreativní obcházení pravidel a pod. (bodová penalizace dle uvážení organizátorů)
Popis Rychlých šípů
- Rychlé šípy nikdy nejezdí do Stínadel bez Mirka Dušína, protože on je ten nejsprávnější a nejodvážnější kluk, bez něj by si tam netroufli!
- Rychlé šípy vždy jezdí v kompletní sestavě. Pokud je vás v týmu méně než 5, musí si někteří z vás vzít více rolí, aby Rychlé šípy byly kompletní.
- Rychlé šípy také pečlivě dbají na svůj vzhled (bez toho nelze některé úkoly splnit):
- Mirek má vždy švihadlo.
- Červenáček nosí červenou čepici (dle dodaného střihu, stejná jako na TP).
- Jindra Hojer má barevné podkolenky přetažené přes kalhoty, aby je bylo hezky vidět.
- Rychlonožka má červené vlasy :)
- Jarka Metelka nosí šátek kolem krku.
Pravidla bonusových her o nejfoglarovštější a nejutajenější Rychlé šípy
- Paralelně se samotnou noční hrou budou probíhat dvě bonusové hry.
- Tyto hry nebudou mít vliv na hodnocení samotné noční hry a budou vyhodnoceny zvlášť.
- Výsledky obou bonusových her budou vyhlášeny v sobotu večer při všeobecném vyhodnocení.
Hra o nejfoglarovitější Rychlé šípy
- Cílem hry je se svým vzezřením být co nejblíže dokonale správnému vzhledu Rychlých šípů.
- Kostýmy budou vyhodnoceny organizátory hry.
Hra o nejutajenější Rychlé šípy
- Cílem hry je být co neutajenějšími Rychlými šípy ve Stínadlech.
- Pokud během hry uvidíte jiný tým Rychlých šípů, neváhejte jej vyfotit. Za každou fotografii jiného týmu dostanete 1 bod. Fotky ze stejného místa či stejné situace se vícekrát nepočítají. Na fotografii musí být alespoň 2 členové vyfoceného týmu.
- Zároveň se snažte skrývat, neboť za každou fotografii (platnou podle výše uvedených pravidel), na které se vyskytnete a budete rozpoznatelní, ztrácíte 1 bod.
- V cíli musíte být schopní nahrát pořízené fotografie do PC.
- Platnost fotografií bude posouzena organizátory (postavy musí být rozpoznatelné, čas pořízení musí být věrohodný, …)
- Tým s nejvíce body vítězí v této bonusové hře.
Copyright © Technická přestávka, o.s.